יום גיבוש

יום גיבוש

יום גיבוש לעובדים יכול להיות חוויה בלתי נשכחת, שתשפר את הדינאמיקה בתוך העסק ותגביר את המוטיבציה. יחד עם זאת, לא כולם יודעים איך לארגן יום גיבוש, ועל מה כדאי לשים דגש. בשלב הראשון יש להתחיל בהגדרות כלליות, ולהבין מה הצרכים של העובדים. קיימים הבדלים משמעותיים בין ארגון יום גיבוש עבור עסק קטן עם עובדים בודדים, לבין יום גיבוש המוני לעשרות או מאות עובדים בו זמנית. בשלב השני כדאי להתחשב גם בתקציב ולקבוע אותו מראש על מנת למנוע חריגות.

יום גיבוש מוצלח הוא לא פונקציה של כסף. יש עסקים שעורכים ימי גיבוש נהדרים ומחמיאים גם בעלות מינימאלית, לעומת ארגונים גדולים החוסכים לקראת יום הגיבוש במשך זמן ארוך. הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג לפרטים הקטנים, ולארגן יום גיבוש שיעלה בקנה אחד עם צרכי העובדים, אופי העסק והתקציב.

שלבים בדרך ליום גיבוש בלתי נשכח

להלן השלבים הנכונים בארגון יום גיבוש לעובדים:

א. קביעת תאריך – זהו נושא שעלול להציב קשיים רבים בפני המארגנים של יום הגיבוש. התאריך צריך להתאים גם לעסק וגם לעובדים. המטרה של יום הגיבוש היא לרכז כמה שיותר עובדים תחת קורת גג אחת, אך היום הזה לא אמור לפגוע בפעילות השוטפת של העסק. קביעת התאריך היא נושא רגיש בו צריכים לקחת חלק המנהלים הבכירים, הזוטרים ונציגי העובדים בעצמם. בנוסף, כדאי להתחשב במזג האוויר באותו תאריך, ורק לאחר מכן לגזור את ההשלכות הנלוות.

ב. תיאום הסעות וחניה – רוב ימי הגיבוש מתקיימים מחוץ לעסק. המשמעות היא שהעובדים צריכים להגיע עם הרכב הפרטי, או לחילופין באמצעות שירותי הסעות הניתנים מטעם החברה. לא כדאי לחכות עד הרגע האחרון לפני שמתאמים שירותי הסעות וחניה, ועדיף אפילו להוסיף פרטים בנושא על גבי ההזמנות ליום הגיבוש.

ג. תכנון האירוע – אחרי שמחליטים על תקציב וקובעים תאריך, קל יותר לתכנן את האירוע לעומק. כדאי לחשוב מה עושים בקבלת הפנים, האם יש נאומים או אירועים מיוחדים אחרים וכיצד מסתיים היום. בתכנון האירוע יש להתחשב בצרכים מיוחדים של העובדים. במידה וקיימים עובדים שומרי מסורת או כשרות, יש לבדוק האם האוכל המוגש עומד בתנאים שלהם. בימי גיבוש של עובדים עם ילדים חשוב לקחת בחשבון צרכים אחרים, ולאסוף פרטים על מספר הילדים וגילם, עוד טרם תחילת האירוע.

הזדמנות להראות הערכה

עובדים שמחים להיות מוזמנים ליום גיבוש ומנצלים אותו כדי לגוון את השגרה. מבחינת המעסיקים והמנהלים, יום גיבוש הוא הזדמנות יוצאת דופן להתגאות בעסק, ולהראות הערכה כלפי העובדים.

לסיכום, כדאי לתכנן יום גיבוש פעם בשנה לפחות, בחגים ובאירועים מיוחדים. מנגד, מאוד חשוב לתכנן את יום הגיבוש על הצד הטוב ביותר, לחשוב על כל הפרטים הקטנים, ולשים את צרכי העובדים בראש סדר העדיפויות של העסק.